Sayfalar

4.9.13

Ferrasini Faralya'ya park eden bilge - Kabak

Yok Kabak'a inerken Ferrari görmedim tabii ki..Ama Faralya köyüne park eden araçlara bakınca da ne bileyim aklından aşağıda 5 yıldızlı tatil köyleri var galiba geçmiyor değil...Tatil anlayışı ile insanların gündelik yaşantıları birebir benzerlik göstercek diye birşey yok tabii...Bu tatilden ne beklediğine bağlı, tatilde neyin seni dinlendireceğine , senin kafanı neyin boşaltacağına...Bu yaşıma geldim hala tatillerde 5 yıldızlı all inclusive otellerde sabahtan akşama kadar havuz ve plaj arasında mekik dokuyup çocuğu mini cluba vermeyi istemiyorum..Bilmiyorum belki 40ımdan sonra o cazip gelecek ama tatil denince daha çok yürüyüp daha çok bi yer görmek ordan inip buraya binmek gezmekten yorulmak yemekten çatlamak bana daha eğlenceli gelmiştir hep...Kabak'a da Likya yolu başı diye gidelim dedik ama bu yazım kesinlikle aslında o Kabak yazısı olmayacak..Buna bi keşif gezisi diyelim... Bu yüzden iki günde izlediklerim koydan çok müdavimleri oldu..

Kabaca bi kabak portresi çıkarcak olursak

a)Yaşam stili gerçekten harekışına olmuş insanlar, bütün yazı orda geçiremekten memnun olan doğanın çocukları (saygı duyuyorum)

b)Yaşam stilim bu ara harekışına olsun diye oraya gelip özentiliğin dibine vuran tipler (dışardan izlemesi komik)
c)Gazetede okudum çok popülermiş ofisten meldalar da geçen yaz gitmişler öve öve bitiremiyo biz de gidelim de muhabbetten geri kalmayalım bari diyip gelenler (bundan biraz alayım kendime)
d)Artık yürümeye karar verdim, doğaya dönmek istiyorum Likya yolunu yürümek için yaratılmışım yeni fark ettim diyenler (bundan da alayım)
e)Aklıma gelmeyen siz

Kabak hala bilmeyenler için Muğla'nın Fethiye ilçesine bağlı Faralya köyünün yalı gıyı oluyor...Ölüdenize geldiğinizde sağ değil soldaki koca dağı arabayla 20 dakka gibi sürede aşıp Faralya köyüne varıyorsunuz.. Kiminiz için izafiyet teorisine göre o gidiş 40 dakka dönüş ise 10 dakka olabilir. Açıklayayım...Allah korusun özellikle giderken uçurumdan uçsanız cesedinizi bile bulamazlar...Dönerken alışmış olmanın yanında bi de dağ kenarından gitmenin rahatlığıyla mesafe daha kısa geliyor.Ben gitmeden önce çok duyduğum için tahminimden daha az korktum..Sadece 1 2 kez şaaadet getirmiş olabilirim.. Ama mesela arabayı yukarı park edip köy dolmuşları (!!) ile Kabak'a inerken belki de şoförlerin mesleki aşinalık rahatlığından ben de rahattım..

Faralya köyüne gelince yürümeyi tercih etmek isterdim ama dediğim gibi bu keşif gezisi oldu yani yürüyüş filan yalan oldu..Çünkü yanımızda oğlumuz vardı..Nah yürürdük..Otostopla arabamıza aldığımız bayanlar da tesadüfen kalacağımız kamp yerinin yoga hocası çıktı mı;onların da rehberliğiyle transit arabalardan birine bindik. Şoför ayda bir tekerleklerin hepsini değiştirdiklerini söyledi hiç şaşırmadım.. Bu arada aman ha yürüyüş yolu ile minibüs yolu aynı değil..Bir de yürüyerek inmek isterseniz de minibüsün önünden kalktığı bakkala sorun..Ötekisi niyeyse diğer bakkaldan alışveriş yapıyor diye kıllığına yürüyüş yolunu yanlış tarif edebiliyor.(sallamıyorum görümcemler o herif yüzünden ölüyolarmış-terlikle.. Bu arada görümce lafını da ilk defa cümle içinde kullandım ya hadi bakalım..)

Aşşağıya inerken ilk Deep Ocean dikkatimizi çekiyor..Demek oluyor ki denize çok uzak..Sonra Shambala var kıyıya biraz uzak ama manzara müthiş ve evet biraz daha tuzlu.. Zaten yüksek sezonda Kabak kasarsan Bodrum Gümüşlük'le yarışır.Hatta birada fark atar...Bu arada öyle restoran bakkal çakkal olmadığı için hemen hemen her kamp yeri otel vs yarım pansiyon...(sea valleyde bi bakkal var)..Nerde kalmıştım evet hala aşağı iniyoruz.. Gemile, Latcho kamp yerleri de çok bahsediliyordu yanlarından geçiyoruz...Kıyıya geliyoruz artık..Mis gibi çamların içinde cırcır böcekleri öğleyin bize hoşgeldiniz diyor.Dolmuş dolduğu için adam başı 5 lira ödüyoruz..Boşken 40 lira ödeyenler de oluyormuş.Neyse ki bize denk gelmedi.

İndiğimiz yerde Lilith Shanti ve kocamın beğendiği benim beğenmediğim tatil köyünden bozma Sea Valley var.Biz Shanti'de ağaç bir kulübede kalıyoruz.Bu 1 günlük kısa tecrübemle shanti'yi rahatlıkla önerebilirim..Bi kere insanları çok sıcak..Kim çalışıyor kim misafir zaten belli değil..Kedi köpek seviyorsanız zaten cenneti... Hele benim gibi köpekten tırsan tiplere tam bi terapi merkezi..Gıkım çıkmadan 3 labrador ve 1 dobermanla yaşadım ya cidden korkumu yendirecek kadar insan dostu hayvanlar...Ha kediler biraz yemeğine sulanmasa onlar da iyi..Gece chill out bi saatten sonra baysa da çalan müzikler genel olarak iyi..Yemekleri de gayet leziz..Sadece sabah çayını pek sevmedim..Duş tuvalet ortak kullanım ama çok temiz...Kampın tek kötü özelliği bize ikinci güne kalcak yer bulamadılar..(şaka bi yana benim hatam belki beğenmeyiz diye 1 günlük rezervasyon yaptırmıştım..çocuklar naapsın)

Hemen sahile atıyoruz kendimizi..Tamam ben de yapmasam eksik kalırım bu espriyi..Evet kabak gibi güneşin altında kalıyonuz ..2 tane gölgelik bozması bişey yapmışlar ama kime yetecek o? Bu yüzden akşamüstü yüzmek daha keyifli geldi..Suyu sıcak dalga boyu yüksek deniz biraz pis... Biz dalgalarla oyun oynadık filan zaman geçti ama oraya yanlışlıkla gelen tipler için aynı şeyi diyemiycem ..Gerçekten lüks takıntısı olanlar için tamamen hayalkırıklığı..

Ben bi daha gitmek istiyorum ama nasıl?Öncelikle kafası böyle yerlere uyan arkadaşlarımla, çocukla değil.Sonra oraya gidince bi kere şelaleye yürüyeceksin, ya tekneyle ya yürüyerek cennet koyuna gideceksin.Sahilde şarkı yapanlara eşlik edeceksin..:)) Bunu yazmazsam çatlarım...Belki bi ritüel değil ama bize denk geldi. Geceyarısına doğru shanti'de yayıldığımız sedire  artık çiğ yağıp bizi üşütünce sahilden gelen doğaçlama müzikleri dinlemeye veda edip uyumaya gittik..Sen ne kadar chill out dinle , etnik jazz yap, new agele kendinden geç kitaralar seni uçursun dönüp dolaşacağın yer sabahın dördünde angaranın bağları ile geceyi kapamak ben orda bunu gördüm..

Bi de avatar bi kız gördüm gözlerim beni yanıltmıyorsa..saçlarını sıfıra vurdurmuş incecik bembeyaz tenli, turuncu bi bezle kendini sarmış sessizce gelip yanımızdaki salıncakta iki sallandı ve ormana doğru yürüdü..Çekim yoktu valla sahiden Tibetten yeni inmiş gibiydi..

Bunu saymıyoruz sonra gelip yürüyüş anılarını yazmak için randevulaşıyoruz kabakla. Kabakla ilgili çokça yok "Olympos bitti artık Kabak var" hatta yok "Kabak da bozuldu yeni yerler bulmak lazım"  lafları dönüyor.Önceleri nasıldı bilmiyorum ama bu fiyatlar kabakın çoktan olduğunu gösteriyor bence de..Takılan insanlara da bakacak olursak hatırı sayılır derecede özenti tipler de vardı..Zaten girişe bi tabela eksik kalmış : "dövmesi veya rastalı saçı olmayanlar giremez.İkisi de yoksa en azından Hint pazarından bi şalvarı dolayın da gelin." Özentisiz tatiller dileği ile..